събота, 11 декември 2021 г.

ДАНО АЗ ДА СЕ ЛЪЖА, НО ЗАЩО СИ МИСЛЯ, ЧЕ ВИЕ ЩЕ МЕ ИЗЛЪЖЕТЕ

Само да кажа на новия министър на културата, че в това състояние на снимката е читалището в родното село на неговия вожд и учител Румен Радев. Господин Атанасов, разбирам, че имате стаж по специалността и сте измели с доброволци читалището в родното село на дядо си. Похвално е това... Но само да съобщя, защото поради младостта и амбициите да се реализирате в Холивуд, Берлин и Лондон не знаете кои са Ваши предшественици да Ви съобщя - Стефан Данаилов, Людмила Живкова, Вежди Рашидов, Светлин Русев, Любомир Левчев, Иван Маразов, Петър Стоянович, Елка Константинова, Божидар Абрашев... Тъй като сте били в Холивуд вероятно знаете, че никой не е получавал авансово "Оскар"... Т.е., никой не е поискал тази награда, обещавайки, че след това ще направи филм, който я заслужава... Да се местите от държава в държава не значи на всяка цена реализация. По-скоро значи, че никъде не са Ви приели. И като всички аутсайдери, неуспели навън се връщате да тежите (но не като камък на мястото си) на Отечеството си. Дано да се лъжа... Но интуицията ми подсказва, че не аз се лъжа, а Вие ще ни излъжете... А моята интуиция не лъже... Защото всички Ваши предшественици са реализирани хора в своите области - с изключения на последния Ви предшественик. И всички те бяха не само с национално значение и признание, а и с международно. Достатъчно е да спомена Стефан Данаилов и Вежди Рашидов. Иван Маразов и Елка Константинова... Убеден съм, че някои от изброените имена не сте и чували. Но в случая младостта не е извинителна бележка за нечия неграмотност, а поради непознаване на културните реалности на Вашия пряк партиен и държавен ръководител Кирил Петков (какво интелектуално ниво може да има човек, чиято летва на култура е Ицо Хазарта). Какво друго да Ви кажа, младо момче. Докажете ми, че не съм прав. И направете нещо за читалището в село Славяново, защото този, който е чел там първите си книжки нищо не иска да направи.... Долният линк е към публична изява на новия министър. Странно, но момчето се афишира като продуцент на документални филми - ако това е нивото на "документалните му филми" аз и на чистачката в Министерството на културата бих разчитал повече - тя поне, за разлика от него, е общувала с министри на културата...



Няма коментари: