сряда, 24 януари 2018 г.

ОТВОРЕНО ПИСМО ДО ЕДНА АЛКОХОЛИЧКА




Здравейте,

Ще се радвам, ако съм Ви полезен с нещо. Но, първо с пожеланията - ЧНГ. И нека тя да е здравословна и успешна както за Вас, така и за близките Ви. А, като споменах близките се сетих, че всъщност отказът от алкохола започва оттам. Когато намериш смисъл в живота си. Когато намериш цел. Вярно е, че понякога близките не са най-добрия и удачен начин да открие човек смисъл в тях, но когато си представите един ден, че ги няма… И като вкарате малко инат в цялата тази ситуация. Ако питате за личния ми опит... Не исках за децата си да бъда това, което бе баща ми за мен. И избягвах да пия вкъщи, да се прибирам пиян вкъщи. Но пиех. Извън къщи, извън погледа им. Но това не може да продължава вечно, защото алкохолът започва да те обсебва все повече и повече. Една сутрин се прибрах пиян вкъщи. Значи бях прекрачил вече собствената си забрана. Никога не бях сядал да пия сам. Но тогава извадих от хладилника бутилка долнопробно уиски, седнах и, без да се замислям, го изпих. Бях пиян, когато седнах с бутилката. Но като свърши, като изпих цялата бутилка, се уплаших. Уплаших се не, че съм я изпил. На сядане съм изпивал по 24 големи водки за два часа. Това са два литра и четиристотин грама твърд алкохол. Но, когато изпих уискито, се уплаших. Уплаших се, че пия сам. И че това ми направи удоволствие. Тогава станах, отидох в едно заведение, поръчах си една водка. И цяла нощ я мирисах. Без да пия. Без да лизна от нея. След това платих, оставих непокътната водката и от тогава не съм сложил капка алкохол в устата си. Повече от четвърт век…Но не живеех с мисълта, че отказвам нещо. Обикновено човек започва да брои колко време не пие, на коя дата е спрял, какво точно е било времето дори... Не. Аз станах от масата с мисълта, че никога не съм пил. Разбира се, знаех, че го правя и заради децата си. Но и заради себе си. Не егоистично, не за здравето. Просто зная, че човек идва да свърши някаква работа на този свят. Аз не бях дошъл на този свят, за да изпия всичкия му алкохол. Имах още да пиша, още неща да казвам. Поставете си цел - деца, майка, близки, професия. И преценете кое е по-важно. За какво сте дошли на този свят. И, бъдете сигурна, няма да изпиете всичкия алкохол на този свят. Но можете да прегърнете децата си така, както никой не ги е прегръщал. И никой няма да ги прегърне така, както вие ги прегръщате… Да легнете с баща им така, както никоя жена не би легнала с него. Поставете си за цел да сте единствена. А човек става единствен и неповторим едва тогава, когато се освободи от зависимостите на другите. 
А сега седнете, изпийте една бутилка и се отвратете от себе си. Въпреки че може да се отвратите и без да я изпивате...

Няма коментари: