понеделник, 23 декември 2019 г.

ДО ХЕЙТЪРИТЕ НА ГАБРОВО

Защото ви има. Видях го в тази група и го изпитах на свой гръб точно на рождения си ден. Групата се казва https://www.facebook.com/groups/757815167939678/?ref=group_header ... (Похвалите и абсурдите на Габрово)

В началото на годината си позволих нещо много важно за мен - дарих на Габрово колекцията си от картини и скулптора. Между тях има платна на Златю Бояджиев, Владимир Димитров - Майстора, Тома Трифоновски, Анри Руе, Светлин Русев, Бойра м`Теки, Валентин Старчев... Над 1 600 маслени картини, около триста пластики.... Графики. Отделно завещавам на Регионална библиотека личната си библиотека от над седем хиляди книги, като поне половината са с автографи от Левчев, Валери Петров, Павел Матев, Константин Павлов, Дончо Цончев и стотици още. Ако знаех, че всичко това го завещавам на неколцината злобари по-горе, никога нямаше да го направя. С ръка на сърцето казвам, че завещанието Габрово го дължи не само на мен и жена ми, която не е от Габрово, а благодарение и на Томислав Дончев и Таня Христова. Те просто ми показаха, че Габрово, освен ЛЮБОВ, е и КАУЗА. Няма да го разберете и това - та вие не присъствахте на събитието в Градската художествена галерия "Хр. Цокев"... Не присъстваха и хора от Общинския съвет... Габрово заслужава обаче да има тази колекция, защото съм се родил в този град и го обичам. За разлика от вас не гледам към общината, за да видя копанката, която ще ми изнесат оттам. Аз идвам в Габрово с пълни ръце и пълно сърце. Ако трябва да измерим в парична стойност това, което оставям на града си, то сега стойността му е на около три милиона евро. Това вие няма да го разберете. И никой не ми е плащал книгите - аз ги издавам и те се изплащат с читателите ми. Виждам, че някой от вас, преди да разбере, че не съм неговият писател, първо това е изчел почти всичко, написано от мен. Доста дълъг път е извървял текстът ми от очите до мозъка, докато прецени, че не съм писателят му. Сантиметър разстояние, пък години за преодоляване. Това се нарича бавно развитие. И пак казвам, ако Габрово нямаше хора като Томислав Дончев и Таня Христова аз нямаше да направя това. И, за да разберете, че не заради имащите власт го правя - бях се отказал от идеята да даря колекцията на Габрово заради Николай Сираков. Защото мисля, че той е като вас. Приятен ден. И скрийте някъде злобата и нереализираните си амбиции поне по празниците. И, докато празнувате, си задайте въпроса: Какво давате на Габрово, освен всичко това, което ще изходите след празниците?...

Няма коментари: