вторник, 25 февруари 2014 г.

ЕДНО ИНТЕРВЮ ЗА в-к "СИЛИСТРЕНСКА ТРИБУНА"

Днеска дадох това интервю за в-к "Силистренска трибуна"... Мисля че стана добро интервю...

1. С кое най-трудно се преборвате? Характерът ви борбен ли е ?Какъв човек е Христо Стоянов? 

- С времето, разбира се. Никога не е достатъчно. При положение, че спя не повече от три часа в денонощие и не стига, се чудя на тия, които спят по осем часа и се оплакват, че нямат време. Време, въпреки всичко и за всичко се намира. Силно желание и мотивация трудно се придобиват. А дали съм борбен - вероятно. Щом със самообразование постигнах всичко това, което съм постигнал... Пък и моят девиз е изречение от една моя книга: "Единствената ситуация, от която няма да излезем живи, е животът"...   

2. Коя от двете думи "живот" или "Литература" бихте написали с главна буква? 

- Ако трябва аз да правя граматическа реформа - ВСИЧКИ ДУМИ ТРЯБВА ДА СЕ ПИШАТ С ГЛАВНИ БУКВИ. Защото няма незначителни неща в живота. А литературата, като отражение на живота, който може да бъде формиран от литературата или от литературно произведение, се пише с главна буква така, както и животът.  Представи си живот без литература, без професии въобще, пък било то и каруцарската. Раждаш се, живееш, ториш... Баба на такива им викаше "фабрика за гюбре"...
   
3.Наистина ли сме застрашени от себе си ? Според вас кое  е основното което ни застрашава нас, хората? 

- Човек може да бъде застрашен единствено от себе си. Знаеш ли кое ни различава от животните? Две неща са - сексът и убийството. Само човек прави секс заради удоволствието и само човек убива, защото изпитва удоволствие. Животното прави секс репродуктивно и убива само за да се нахрани. Дори речта е измислена, според мен, за съблазняване. Защото, ако бе измислена за комуникация, нямаше да се раждат толкова врагове след думите. Всъщност човек обслужва тези две удоволствия и произвежда език, изкуство, контрацептиви... Всъщност ние използваме понякога - май по-често - та ние използваме езика не за да комуникираме, а да скрием мислите си, чувствата. Като презервативи. Понякога ми е гадно, ама така се получава...     
4. Кои от героите на Вашите книги предизвикват вашите симпатии? 

- Всичките ги обичам. Нали, ако някой от тези герои се развива, то е благодарение на детайл в речта, запетайка, реакция на второстепен герой. Всички са детайли от произведението. Някои ги мразя, когато ми въртят номера... Питали Толстой защо се самоубива Ана Каренина, а той отвърнал: "Откъде да знам, че Анушка ще се хвърли под влака"... Всеки персонаж от книгите може да те изненада. Как да не го обичаш после...   

5. Вашите пристрастия ? 

- Животът... Аз съм наркотично зависим от живота. Така го обичам...   

6. Как се постига духовното усъвършенстване? 

- Задавайки този въпрос сякаш ми казваш, че аз съм вече духовно усъвършенстван. Нали заради това сме дошли на този свят - за да си отидем малко по съвършени от него... Когато прекрача в отвъдното ще ти кажа: "Ето, усъвършенствах се"... Ама ще можеш ли да ме чуеш. Няма да можеш. За това ще четеш по стъпките ми, оставени тук... Прочетеш ли ги... Аз чета по стъпките на мама, на бабите ми и дядовците ми, на татко... На всички, писали преди мен и по мое време. От някои се уча какво да не правя, от други - какво да продължавам да правя.... 
  
7. Вашето послание към силистренци. 

- Ами синът ми Любомир живее там. След като ми го отнеха... Грижете се за него...   


                                                        ВЪПРОСИТЕ ЗАДАДЕ: МАРИН МИНЕВ-ДЖОНА

Няма коментари: