вторник, 13 ноември 2018 г.

ЗАВЕЩАНИЕТО

Тъй като не искам паметна плоча след смъртта ми - тя все някога ще се случи - искам да бъда кремиран. Прахта ми да се разпръсне над родния ми квартал "Дядо Дянко" в Габрово и в морето край Варна в отсъствие на децата ми Иванка и Любомир - и без това са научени да отсъстват от живота ми... За това съм помолил жена ми. Вместо паметник оставям една не лоша колекция от картини и скулптори. Тази колекция изцяло изразява мен - приятелствата ми, пристрастията ми, емоционалните ми връзки, естетически представи и концепции. В този смисъл тази колекция не може и не трябва да бъде разделяна. Всеки опит да бъде разделена между наследниците ми би трябвало да се счита за оскверняване на паметник. Жена ми Милена знае какво да прави с колекцията, която остава на нейно разпореждане до намиране на подходяща сграда - за предпочитане в Габрово...


                                                    Христо СТОЯНОВ

Няма коментари: