събота, 25 април 2020 г.

ОТНОСНО НЯКАКВА СИ СИЛВИЯ НЕДКОВА

По-долу публикувам текст, който предоставих на "свръхдемократичната медия" - "Площад Славейков". Там изрично е записано, че коментарите на външните автори ще бъдат публикувани. Разбира се, че не публикуваха текст, който защитава Вежди Рашидов, който, по неясни за мен причини е взет на "акорд" от тази "медия". Поводът да напише някоя си Силвия Недкова този наплювателски текст е появяването на Вежди Рашидов в БТВ. Моят текст няма нищо общо с политическите пристрастия или ангажименти на Вежди - ние с него сме приятели от повече от четиридесет години. Зная кой е, зная пътя му - включително и кривиците му зная. Както и какво прави в личния си живот като човек, израсъл по сиропиталища винаги е бил готов да помогне. Защото той, като министър на културата, направи онзи парцел за интелектуалци - най-общо за артисти - в гробищния парк в Орландовци, той като приятел се нагърбваше да изпрати в последния им път редица от тях - Светлин Русев, Левчев... Той направи всичко възможно да се направи "Квадрат 500"... И ми се иска тука, извън протокола да попитам тези л..номети от "Площад Славейков" какво направиха. А Вежди, на всичкото отгоре взе, че направи и изкуство...


ОТНОСНО НЯКАКВА СИ СИЛВИЯ НЕДКОВА


Отскоро в полезрението ми застава някаква Силвия Недкова. Не ми е сестра, въпреки че носи моето бащино име – аз съм „Недков“ по баща. А и се държи така, сякаш някой иска да ми я натрапи за сестра, а тя била нещо друго. Много ми се иска да обясня на това момиче, че когато някой продава таланта си е едно. Този някой може да бъда поет, художник, белетрист, актьор, музикант, композитор. Също така може да бъде дърводелец. Но когато някой въобще се продава без да притежава някакъв талант се нарича по друг начин от най-древни времена. Защото не е талант да цитираш това, което Вежди Рашидов е казал пред Антон Хекимян. Това се нарича индиго. Единственото свое, освен цитатите на Силвия Недкова (да ме прости баща ми, че споменавам името му) е, да призове всички карикатуристи да се обединят срещу Вежди Рашидов. Какъв пролетарски призив само: „Карикатуристи от цял свят – обединявайте се“… Защото въпросното съоръжение на „Америка за България“ просто има поръчка, а и желание, види се, да унижи Вежди Рашидов. Защото той бил защитил Пеевски. Дано не дава Господ, но ако хипотетично тази „дама“ (в кавички „дама“, защото дама не би държала такъв език) попадне в реанимация и я сложат на командно дишане, дали би махнала кислородната маска, ако тя е дарена от Пеевски. Или пък – защото гледам, че „Площад Славейков“ сбира още пари от дарители, освен от „Америка за България“ – та, дали би продължила да пише в този сайт, ако Пеевски просто го купи и и каже изискванията си… Аз навремето напуснах една медия на Пеевски, защото ми казаха, че мога да пиша, но „нито дума срещу правителството“. Казах им, че дори да съм проправителствено настроен никога няма да приема такова условие. И го доказвам все още. Дори изразът на Рашидов: „Седя като кокошка вкъщи и рисувам по нощите“ и се сторил абсурден. Свикнала с абсурдите на „автори“ като Георги Господинов въпросното нещо едва ли може да осъзнае една метафора. Едва ли би си задала въпроса какво значи наистина да си в едно ателие, кабинет, стая, в която пишеш денонощно. Че кокошката стои в полога, за да измъти. На езика на бозайника „да роди“… Въпреки кокошата слепота, въпреки тъмнината скулпторът напипва формата… Или Вежди Рашидов няма право на метафорично говорене, метафората е приоритет само на няколкото „автори“, заплюти от нея и удобната медия в случая. Пардон, да не объркам само нещо. Защото не се знае Силвия Недкова ли е удобна за медията, или медията е удобна за Силвия Недкова. И какво толкова укорително вижда в това: „Брат брата убива, предава заразата“. Дали вирусът заобикаля роднините – братя, сестри, деца, родители… Всъщност, защо пък не. Все пак работим в „Америка за България“, а вождът на всички, новият Мичурин в качеството си на президент на САЩ вече е готов да прекъсне пандемията, инжектирайки дезинфектанти на болните. Та, да кажа на госпожата, да не вземе наистина като Мичурин да падне от някоя ягода, катерейки се по поръчка на Тръмп да обере черешите… Ами, толкова. Защото толкова заслужавате, госпожо. Дори и това Ви е много…

Няма коментари: