събота, 10 февруари 2024 г.

Част от интервюто в "Диагноза": Кой сте Вие, господин Стоянов?





Кой сте Вие, господин Стоянов?


– Роден съм на 20 декември 1956 година в 8:10 сутринта в град Габрово. Никой не е подозирал тогава, че един ден ще го докарам дотам да стана и Почетен гражданин на града. Според мама не е имало лекар в залата и понеже съм се родил пет и двеста съм изхвърчал от налягането точно в момента, в който докторът влизал и ме е хванал във въздуха. Според мен не е успял да ме хване и аз все още летя.


Определят ви като скандален писател?!


-Никога не съм смятал, че съм скандален. Просто съм мислещ и откровен човек. Надявам се и другите един ден да станат такива. Почти всичките ми книги, които са предизвикали скандали, са по действителни случаи. Кое е по-скандално – да родиш в тоалетната на ученически пансион и да удушиш бебето, или да се опише това? Или пък да се опише истинското лице на интелигенцията. Поименно. Ние заставаме пред огледалото, за да променим нещо – да се срешим, гримираме. Никой не застава да се възхищава от себе си, а за да промени това, което не харесва. Нещо такова се получи – вместо да се променят, те решиха да строшат огледалото, което никога няма да им каже колко са красиви. Защото животът не е приказка, въпреки че приказките описват живота.

Няма коментари: