сряда, 18 март 2015 г.

ЛИПСВАЩИЯТ МЕДИЕН ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ

Меко казано ме вбеси това същество от Нова телевизия Виктор Николаев. Скачайки срещу говорителя и изпълняващ длъжността Окръжен прокурор на Варна за казуса с убития в МОЛ - Варна. Преди години, когато работех като журналист, съм се уговарял с полицията в Смолян с цел да помогна. Пускал съм лъжлива информация, за да може истинският престъпник да бъде подведен, да излезе на светло. И полицията ме е уважавала за това. Но да искаш от Прокуратурата да ти казва факти от следствието и да я обвиняваш, че работи против интересите на гражданите, когато тя се опитва да спази закона, е ЦИНИЗЪМ, г-н Николаев. Да си представим за миг само, че Прокуратурата разкаже в медиите всичко, за което се догажда, извади фактите наяве в медиите. Първо, престъпникът, който има адвокат, а адвокатът е юрист, ще имат възможност на база всеизвестното да построят своята защита. Изкарвайки всички факти в медиите, господине, ние помагаме на престъпника. Второ - ако всичко излезе в медиите и някои факти не издържат в съдебна зала, обвиняемият по-късно има всички възможности да съди Държавата за "нарушаване на доброто му име"... Тогава трябва да излезете с тезата, че, разкривайки следствена тайна, Прокуратурата съдейства на престъпността...Всичко това го пиша не защото жена ми е прокурор, а защото самият аз съдя Държавата точно във връзка с "уронване на престижа и доброто ми име в медиите от страна на Окръжна прокуратура-Смолян". Вие си мислите, драги Николаев, че правите журналистика. Не. Това не е журналистика. Направете журналистическо разследване - както аз правих навремето и докарах Окръжен прокурор като обвиняем за измами в особено големи размери в съдебна зала, както докарах, апропо, и бившият вече Районен прокурор на София Славчо Кържев до обвиняем и осъден впоследствие. Защото първият, който му извади "кирливите ризи" в качеството му на Окръжен прокурор на Смолян бях аз. И се гордея с това. Но да обвиняваш Прокуратурата в престъпление само защото действа законосъобразно и в интерес на следствието е не само неморално и непрофесионално, ами е и просташко, честно казано... Ами това е...

Няма коментари: