неделя, 29 май 2016 г.

АЗ НЕ СЪМ ВРАГ

Разхождам се в Морската градина. Обичам да го правя сам, въпреки че на това не може да се нарече разходка в самота. Кучетата си разхождат стопаните - защото, като ги гледам стопаните, едва ли биха излезли на разходка, ако не е заради кучетата. Кучето е компенсатор на волята. Ако нямаш воля да се разхождаш си вземи куче. Като те залае няма начин да не го изведеш. Иначе ще трябва да чистиш маркираният апартамент като територия. Кучето, като си маркира територията, никой не може да припари в нея. От миризмата, не от страх. Същото сигурно е и с внучетата. Освен кучета и внучета са извели бабите си да ги разходят. Дядовците гледат мач в неделя, а през седмицата изкарват пари, за да може децата им да си отгледат внуците им... Така е в България - дядовците вадят пари, а после ги дават на синовете и дъщерите си, за да купят нещо на своите деца... 
На алеята с паметните плочи, под които има по шепа пръст от Калофер, Сопот, Карлово, връх Шипка и от други героични места на България, една баба се опитва да сложи внучето си в детската количка. Внучето реве - не иска. Пък и количката тръгва надолу. Неудобно е под наклон хем да държиш дете във въздуха, хем количка да подпираш. Притичвам се, задържам количката, бабата е почти благодарна. Тя намества внучето в количката и съзаклятнически му казва:
- Седни, баба, в количката... Че чичкото ще я вземе...
Аз успокоявам детето, казвам му две думи. В това число го успокоявам, че няма да взема количката. И чичко полицай няма да го повикам да му се скара. Дори и баба му не ми е по вкуса, за да и посегна вече...
Ужасяват ме подобни баби. И такива родители ме ужасяват. Те не възпитават деца. Те плашат децата си. Че или някой ще им вземе яденето и бързо да го изядат, или да спрат, че чичко полицай ще ги прибере, или... И им се внушава на тези деца от малки, че, когото и да срещнат, ще ги обере. Ако не ги обере ще го вземат. Или него, или нещо ще му вземат... И това дете, растейки с тази мисъл, взима превантивни мерки и започва то да взима - превантивно. Или да прибира. Или ще набие някого, за да не го набият него...
Престъпността започва от там. От момента, в който на детето му се внушава, че живее във вражеска среда...
А аз не съм враг. Просто спете спокойно, деца...
Ами това е...

Няма коментари: