петък, 3 август 2018 г.

ТАЛАНТ ПО ПОЛОВ ПЪТ + ОТГОВОР ДО ЕДНИ ЛАИЦИ

Обява за конкурс...За авторитет писали, че член на журито е: Надежда Захариева - поетеса (съпруга на поета Дамян Дамянов)


Та се питам, Надежда Захариева поетеса ли работи, или съпруга. И дали не е поетеса, защото е съпруга. Защото не ми се вярва да е съпруга, защото е поетеса...
Хайде, генетично, да речем, талантите могат да се предават, но не знаех, че талантът се предава и по полов път... Не, че гените не се предават по полов път, но при зачатие, все пак...



+ ОТГОВОР ДО ЕДНИ ЛАИЦИ:

Почвам отзад напред. Излиза, че само чалгата е изкуство, защото засяга голям брой консуматори. Графоманът също ще излезе добър поет, дори гениален по Вашия критерий. Да, има бял стих, но има и свободен. Както и класически. Аз съм писал и бял, и свободен и класически. Въпреки че в българската поезия за класически стих трудно може да се говори поради менящото се ударение. Може би единствено Кирил Христов и Лилиев имат чисти класически стихотворения като стъпка, но не цялата им поезия е такава. Относно Киро Кадийски - Киро пише класически стих, но поради особените асонансни рими не можете да ги усетите. Разбира се, римата може да е мъжка, женска, дактилна, асонансна. Не сте длъжна да разбирате - но поне от това отбирайте, защото от поезия не разбирате. Друг е въпросът вече и в свободния стих - Константин Павлов, Гео Милев, Любо Левчев, Ханчев понякога... Бял стих е цялата ни народна поезия - фолклорът предимно. Където няма рими, но има особен ритъм, който не отговаря на класическите ритмични стихотворни стъпки - ямб, хорей, александрина, дактил, амфибрахий. и т.н. Госпожо, водих кръжок в Смолян, от който за две години излязоха автори, взели над дведесет и пет Национални литературни награди. И, искам да Ви кажа, че на толкова ниско ниво като Надя Захариева не съм допускал. Но покрай Дамян я обявиха за поетеса. И те умело яхна трупа му след неговата смърт, коекитирайки с името му и обществения сан І съпруга... Толкоз... Почетете малко, вижте образци на световната и българската поезия. И когато си разширите кръгозора влезте в полемика с мен. Аз мога да рецитирам в продължение на осем часа чужди стихове, зная всичките си стихове наизуст. Но зная и теорията. Автор съм на седем стихосбирки - последната, избраното ми излезе миналата година под заглавие "НОСТАЛГИЯ ПО ВАРВАРИТЕ" В ИЗДАТЕЛСТВО "Lexikon - издателство за българска литература". Спрях да пиша поезия след като навърших четиредесет години, защото мое дълбоко убеждение е, че след четиридесет годишната си възраст няма български поет, който да е надскочил себе си. Та, влезте в час и разберете - моята стена не е за разговорка на дилетанти. И ако имате нещо да кажете, то нека да е нещо, което би ме изненадало със своята компетентност, професионализъм, разбиране и дълбоки познания... Преди да ми обясните колко велика поетеса е Надежда Захариева прочетете поне десет хиляди стихосбирки. Поне... Толкоз...

Няма коментари: