неделя, 17 октомври 2021 г.

"ПОЧТЕНИТЕ" КРАДЦИ НА БИОГРАФИИ

Функцията на един репортаж е да информира. Функцията на един предизборен клип е да агитира. Когато е репортаж не е задължително да се иска разрешение от присъстващите за тяхното участие. Но когато е предизборен клип задължително присъстващите трябва да са информирани за заснемането и излъчването на този клип. И така - едното е репортаж, другото е агитация. Да кажеш, че Кирил Петков и Асен Василев не ме познават - не е вярно. На това тяхно сборище в Хасково Асен Василев дори ме попита: "Господин Стоянов, Вие нали сте от Габрово. Какво правите в селото (Славяново, Харманлийско) на президента?"... Което значи, че те много добре познават моя милост. И е нормално - когато той се е раждал аз вече съм публикувал в централния литературен печат, появявал съм се в БНТ и БНР, давал съм интервюта за вестници и списания и съм бил достатъчно публична личност за онова време. С времето и развитието на медиите публичността ми се е увеличавала. През 1977 година, на 9 септември, когато се е родил Асен Василев аз дори си спомням на коя манифестация и в кой град съм бил. Т.е., набивах крак на плаца в Стара Загора на петдесетина километра от мястото на раждане на първия "почтен" бъдещ политик на България. Или поне смятащият се за почтен Асен Василев. Моята известност е растяла с времето и тогава, когато стотици хиляди в България са чели книгите ми, Асен Василев едва ли са го познавали състудентките от съседния поток в Харвард. А може би и колежките от задната банка не го е познавала, защото не е успяла да зърне тези изпълнени с нега и хасковска меланхолия очи... И не е знаела колко почтеност се крие в това тантуресто момче пред нея... Но момчето заедно с неговия колега се връщат от Харвард и за два-три месеца стават толкова известни и почтени, колкото други за шестдесет години не могат да постигнат на родна земя... Те са толкова почтени, че с еднаква скорост изпразват язовир и човешки живот от смисъл и съдържание... Може и в обратен ред. Аз не искам да се боря за известност и тяхната известност не ми е приоритет. Но да не направиш разлика между репортаж и агитационен клип и да не поискаш разрешение от участниците в репортажа да ги ползваш - точното е "да ГИ ползваш" - за политическите си цели говори за две неща - или пълно безхаберие за това какво правиш. Или абсолютна непочтеност... Защото приятели ме питат вече какво правя при тях. А това е и уронване на доброто ми име, нали Петков и Асенов... И кражба на биография... Защото аз моята биография на Вас точно не искам да давам...

Няма коментари: